Blogi

  • Lead Nurturing soittoresepti

    Lead Nurturing eli lämpimien liidien soittoresepti: Näin leivot Lead Nurturing puhelut Ainesosat: Asennetta & innokkuutta Valmistautumista Aktiivisuutta = soittoa Tuotetietoutta Soitto-ohje: Valmistautuminen: Asenne täytyy olla kohdillaan jokaiseen uuteen puheluun. Ymmärrä ja sisäistä etukäteen, että puheluja tulee useampi. Älä missään tapauksessa luovuta toiseen yritykseen. Jokainen lead nurturing puhelu täytyy myös olla huolellisesti valmisteltu, suunniteltu. Millä kulmalla…

    Lue lisää

  • Jännittääkö soittaminen liidille? 6 vinkkiä miten pääset eteenpäin.

    Lämmin liidi tarkoittaa prospektia, josta jo tiedetään, että jonkinlainen kiinnostus on syntynyt. Tällöin myyntikärki voidaan kohdentaa paremmin soitoissakin. 3 vinkkiä lämpimien liidien hoitoon: Ei karsita lämpimien liidien soittolistaa. Tottakai joukossa on myös vahingossa listalle eksyneitä. Nykypäivänä ei kuitenkaan tiedä missä seuraavaksi törmäät tai kuka suosittelee ketä, joten jokainen lämmin liidi kannattaa huomioida ja vaikka vain…

    Lue lisää

  • 3 syytä miksi b2b-kylmäsoitto epäonnistuu

    Miksi b2b-kylmäsoitto epäonnistui? Koska soittolista. Ensimmmäisenä katseet kohdistuvat soittolistaan. Soittolista on puhelintyön kulmakivi. Kohdenna soitot oikein! Soittolistalla olevia yheyshenkilöitä ei tavoiteta 100%:sesti. Realistista on tavoittaa usealla soittokierroksella n.70%, joitain poikkeuksia toki on suuntaan ja toiseen. Jos soittolistalla on paljon vanhentuneita yhteystietoja, vääriä numeroita, väärän toimialan numeroita, tämä vaikuttaa suoraan tuloksiin. Lisäksi aika on mennyt hukkaan,…

    Lue lisää

  • Haloo? 3 vastaväitettä b2b-kylmäsoittoon

    Puhelinmarkkinointi eli telemarkkinointi nostattaa monelle ihokarvat pystyyn. Hankkiessani uusia asiakkaita soitan kylmiä puheluita koko ajan. Kokoan tähän muutamia vastaväitteitä puhelintyöstä mitä kohtaan puheluissani. 1. Meillä ei sillä tavalla puhelinmyydä. Puhelintyö ei ole yhtä kuin puhelinmyynti. Kun keskustelussa nousee esille puhelintyö, monesti ihmisten omat henkilökohtaiset kokemukset esim. lehtimyynnistä tai muusta agressiivisesta kuluttajapuolen puhelinmyynnistä nostavat tunteita pintaan.…

    Lue lisää

  • Puhelun alkumetrit

    Asiakashankinnassa soittaminen jaotellaan kylmiin kontakteihin ja lämpimiin liideihin. Usko tai älä, kylmien soittojen tekeminen toimii yhä. Tietysti olettaen, että kohderyhmä on sopiva ja toteutustapa fiksu, ammattimainen. Lämpimien liidien soitto lähtee erilaisella kärjellä, mutta puhelinnumero on kuitenkin näppäiltävä, asia esitettävä ja ennen kaikkea kuunneltava mitä asiakas toisessa päässä tuumii. Mitä asiakas tuumii? Puhelimessa samat käyttäytymissäännöt ja…

    Lue lisää

  • Kylmäsoiton 10 käskyä

    Valitse kohderyhmä huolella, älä tarjoa kaikille kaikkea Tuotteista palvelusi. Jos et osaa selittää palveluasi puhelimessa 30 sekunnissa, on tuotteistamisessa parantamisen varaa. Kohdenna soittokärki ja tee sen pohjalta selkeä soittorunko. Kohderyhmälle x on erilainen soittokärki kuin kohderyhmälle n. Tee tavoitteet. Tavoitteiden asettajat menestyvät leijailijoita paremmin. Tavoite voi olla esim. soittoaika, kontaktimäärä tai kauppamäärä. Varaa soittamiseen aikaa.…

    Lue lisää