Monissa yrityksissä tuotetaan aktiivisesti sisältöä ja lämpimiä sekä kuumia liidejä generoituu tasaiseen tahtiin. Miten teidän yrityksessänne huomioidaan kiinnostuneet asiakkaat?
Tämän päivän opiskelija, joka on ladannut pikaoppaan voi olla tulevaisuuden asiakas vaikka ei juuri sillä hetkellä ostohousut jalassa olisikaan.
Myynnin ja markkinoinnin viestintä ei aina ole tehokasta yrityksen sisällä. Kuitenkin jokainen lämmin liidi olisi huomioitava ja myynnin maltettava olla karsimatta markkinoinnin tuottamia liidejä. Tämän päivän opiskelija, joka on ladannut pikaoppaan voi olla tulevaisuuden asiakas vaikka ei juuri sillä hetkellä ostohousut jalassa olisikaan.
Liidien ylihyppimisen riski on, että liidit valuvat suoraan kilpailijan laariin. Jokainen liidi kannattaa huomioida. Kun soitat liidille lähdet erilaisella soittokärjellä liikkeelle verrattuna kylmään puheluun. Ota huomioon, että asiakas ei välttämättä samantien vastaa, niin soitathan hänelle useamman kerran! Muistathan, että joudut myymään lämpimillekin liideille miksi heidän kannattaisi valita yhteistyökumppaniksi juuri teidän yrityksenne.
Newsflash/ Uutisvinkki: Toimiala todella todella harvoin on oikeasti niin vaikea, ettei ensimmäisiä kartoituspuheluja pysty ulkopuolinen taho ottamaan, briiffauksen jälkeen.
Olen soittanut erilaisia b2b-projekteja sekä lämpimiä, että kylmiä puheluita ja aina välillä huomaan asiakkaan ajattelevan, että meidän toimialamme on niin spesifinen, ettei ulkopuolinen pysty soittoja tekemään. Newsflash/ Uutisvinkki: Toimiala todella todella harvoin on oikeasti niin vaikea, ettei ensimmäisiä kartoituspuheluja pysty ulkopuolinen taho ottamaan, briiffauksen jälkeen. Lämpimien liidien soitoissa tämä tarkoittaa, että ensimmäiset soitot pystytään ottamaan kustannustehokkaasti jolloin asiantuntija saa ne polttavimmat tapaukset. Esimerkkinä voisin mainita yhteistyökumppanimme Valu Digitalin, ketkä ymmärtävät liidien huollon merkityksen ja myyntiprosessin tehostamisen.
Lopuksi vielä kertauksena 3 vinkkiä myyntiliidien hoitoon:
- Ei karsita soittoja kolmasosaan tai puoleen vaan jokainen liidi huomioidaan.
- Soitetaan useamman kerran, jotta asiakas tavoitetaan.
- Lämmin liidi ei ole automaattisesti ostaja, tämänkin eteen täytyy tehdä töitä. Niitä myyntitöitä.
Marjut Mäkinen
Founder / CEO
045-1832703
marjut.makinen(at)deltapavonis.fi
Vastaa