- Valitse kohderyhmä huolella, älä tarjoa kaikille kaikkea
- Tuotteista palvelusi. Jos et osaa selittää palveluasi puhelimessa 30 sekunnissa, on tuotteistamisessa parantamisen varaa.
- Kohdenna soittokärki ja tee sen pohjalta selkeä soittorunko. Kohderyhmälle x on erilainen soittokärki kuin kohderyhmälle n.
- Tee tavoitteet. Tavoitteiden asettajat menestyvät leijailijoita paremmin. Tavoite voi olla esim. soittoaika, kontaktimäärä tai kauppamäärä.
- Varaa soittamiseen aikaa. Merkitse aika kalenteriin ja pysy sillä aikaa sähköpostista ja somesta poissa.
- Esittele itsesi selkeästi ja mene suoraan asiaan. Usko myymääsi palveluun/tuotteeseen ja itseesi.
- Älä lue suoraan soittorungosta vaan muodosta oma luonnollinen puhe. Soittorunko on vain apuna.
- Ole rentona ja hymyile. Hymyily kuuluu puhelimesta.
- Ole asiallinen ja ystävällinen. Kaikki eivät osta sinulta ja kieltäytyminen ei ole henkilökohtainen kolahdus, asia ei vain ole juuri nyt ajankohtaisena.
- Älä hukkaa kieltäytyjiä. Sovi heidän kanssaan milloin palata asiaan ja pidä huoli, että soitat uudelleen sovittuna ajankohtana.
Jenni Flink
Founder/COO
045 183 2411
jenni.flink(at)deltapavonis.fi
Vastaa