Lead Nurturing eli lämpimien liidien soittoresepti:
Näin leivot Lead Nurturing puhelut
Ainesosat:
- Asennetta & innokkuutta
- Valmistautumista
- Aktiivisuutta = soittoa
- Tuotetietoutta
Soitto-ohje:
Valmistautuminen: Asenne täytyy olla kohdillaan jokaiseen uuteen puheluun. Ymmärrä ja sisäistä etukäteen, että puheluja tulee useampi. Älä missään tapauksessa luovuta toiseen yritykseen. Jokainen lead nurturing puhelu täytyy myös olla huolellisesti valmisteltu, suunniteltu. Millä kulmalla aiot lähteä liikkelle? Valitse kärki soittoon, mieti puhelun kulku ja seuraavat askeleet.
Kun leivontapisteitä on kertynyt tarvittava määrä ryhdy soittoon.
Aktiivisuus: Kun leivontapisteitä on kertynyt tarvittava määrä ryhdy soittoon. Ole reipas! Hymyile. Muista, että asiakas langanpäässä saattaa olla missä tahansa, ehkä juuri kilpailijan myyntisuppilossa!
Asiakas langanpäässä saattaa olla missä tahansa, ehkä juuri kilpailijan myyntisuppilossa!
Soittojen määrä on oltava korkea mutta voi olla enemmänkin, tilanteesta riippuen. Tuotetietous on hyvä olla hanskassa, jos kysymyksiä ilmenee, yleensä ostoprosessissa oleva asiakas on kuitenkin jonkunverran jo valveutunut.
Vatkaa ja keikuta. Kuuntele. Puhu, mutta älä pälpätä. Kumoa lopuksi puhelukakku uunista ulos!
Marjut Mäkinen
Founder / CEO
045-1832703
marjut.makinen(at)deltapavonis.fi
Vastaa